Zeillessen

Wat leuk dat je ons bezoekt om te leren zeilen. Je kunt zeillessen bij ons nemen als je lid bent van onze vereniging (je kunt hieronder inschrijven).
De lessen worden verzorgd door leden die getraind zijn om zeillessen te geven. Zij doen dit vrijwillig en als invulling voor de zelfwerkzaamheid die ieder lid van de vereniging dient in te vullen. Om zeilles te kunnen nemen, moet de cursist minimaal zwemdiploma A en B hebben.
We bieden dit jaar (2024) lessen aan in 4 categorieën:
- Optimist (8 t/m 15jaar); een klas beginners + lichtgevorderden en een klas gevorderden
- 1-mans zwaardboot voor gevorderden in de Topaz (16 t/m 99 jaar)
- Kielboot (Polyvalk) lessen ( 16 t/m 99 jaar). Deze lessen zijn geschikt voor zowel beginners als gevorderden. Deze lessen worden gegeven op zondagmiddag en, bij voldoende animo, in overleg op dinsdag- of woensdagavond.

Optimisten
De jeugd zeilt in optimisten. We hebben een groep beginners en gevorderden. De beginners zijn kinderen die net beginnen en zij die vorig jaar CWO1 gehaald hebben.
Kinderen die tegen CWO2 aanzitten (inschatting instructeurs) komen in de gevorderdenklas.
Het wordt aangeraden om een wetsuit te dragen in de optimist. Bij een watertemperatuur lager dat 15 graden is dat verplicht. Een goed passend zwemvest is verplicht en moet je zelf meenemen.

Topaz
In 2024 geven we zwaardboot les aan volwassenen gevorderden. We doen dit in de Topaz. We geven geen zwaardboot les volgens de CWO normering.
In de Topaz moet je een wetsuit dragen en een zwemvest omdat het zeilen in deze zwaardboot ook een redelijk grote kans geeft dat je nat wordt tijdens het zeilen.

Polyvalk
In een polyvalk passen max 4 cursisten. In een polyvalk draag je tijdens de les een reddingsvest met kraag.
De les in de kielboot vindt plaats op de zondagen volgens het schema. Bij voldoende animo is er ook een mogelijkheid om in overleg met de instructeur op dinsdag- of woensdagavond les te volgen.

Zeillessen zijn alleen beschikbaar voor leden. Nog geen lid? Geen nood! Meld je aan via de aanmeldpagina. Heb je een ligplaats nodig? Stuur een e-mail naar de Havencommissaris, als er geen plek is, kom je op een wachtlijst.
Aan het eind van de cursus volgt een examen en wordt een diploma uitgereikt. Mits je natuurlijk voldoet aan de diploma eisen.
Veel zeilplezier!

Sjoerd Oskam
voorzitter Zeilen

MEER INFORMATIE OVER ZEILLESSEN

Lessen 2024

Het schema voor de zeillessen voor het komend seizoen is nog in ontwikkeling. Hou de site in de gaten.

Zeillessen | 13:00 - 16:30 | deel 1 / 9 | Haven

Zeillessen | 13:00 - 16:30 | deel 2 / 9 | Haven

Zeillessen | 13:00 - 16:30 | deel 3 / 9 | Haven

Zeillessen | 13:00 - 16:30 | deel 4 / 9 | Haven

Zeillessen | 13:00 - 16:30 | deel 5 / 9 | Haven

Zeillessen | 13:00 - 16:30 | deel 6 / 9 | Haven

Zeillessen | 13:00 - 16:30 | deel 7 / 9 | Haven

Zeillessen | 13:00 - 16:30 | deel 8 / 9 | Haven

Zeillessen | 13:00 - 16:30 | deel 9 / 9 | Haven

De kosten

De kosten voor zeilles zijn:

Optimist lessen € 82,50
Eventuele boothuur - Optimist € 65.00

1-mans Zwaardboot lessen - gevorderden

(incl gebruik van Topaz)

2-mans Zwaardboot lessen – beginners

(per cursist; incl gebruik van Topaz) - niet in 2024

Kielboot lessen- per cursist

(incl gebruik Polyvalk)

Aanmelden

Vul onderstaand formulier in om je aan te melden voor zeillessen. Dit formulier wordt naar de de zeillescommissie gestuurd.  Betalingen kunnen uitsluitend geschieden via een eenmalige incasso.

Beveiligingscode Beveiligingscode