Vragen en antwoorden

Een nieuwe website betekent altijd even wennen. Vooral omdat onze nieuwe site is gekoppeld aan het ledenbeheersysteem van eCaptain. Hierdoor kunnen we veel zaken automatisc laten verlopen, maar werkt het ook anders. Er zijn vragen benoemd en bijbehorende antwoorden die kunnen helpen bij het gebruik maken van de site. Heb je vragen die niet in de lijst staan, geef het even door via het contactformulier.

V: Waarom een nieuwe website?

A: Het kostte steeds meer moeite om de de oude website up-to-date te houden. De nieuwe website sluit beter aan op de nieuwe privacy regelgeving en is gekoppeld aan e-Captain, waarin we ledeninformatie, bardiensten, werkbeurten, contributie beheren.  Hierdoor krijgt u beter inzicht in de activiteiten en taken, maar ook welke informatie wij van u vastleggen. Het is nu eenvoudig om aan te melden voor activiteiten, bardiensten of werkbeurten, het zelf wijzigen van persoonlijke informatie of het ruilen van taken. Hiervoor  en ook door uzelf kunnen worden geruild of aangepast. Om te kunnen ruilen zult u moeten inloggen met uw persoonlijke log-in.

 

V: Mijn gegevens kloppen niet. Hoe pas ik dat aan?

A. Onder het menu Mijn Spiegel is een submenu Mijn Gegevens (of klik HIER). Om de data te kunnen inzien en te wijzigen moet u zijn ingelogd. 

Vervolgens ziet u de blokjes Algemeen, Contact, Adressen en lidmaatschap. De informatie die je ziet is de informatie zoals die is opgeslagen in ons ledenbeheersysteem. Wil je iets wijzigen of toevoegen (bijvoorbeeld jouw foto), druk dan op de Wijzigen knop, pas de informatie aan en druk op Opslaan. De wijziging wordt nu opgeslagen en de secretaris krijgt een bericht dat er iets gewjzigd is. Hij/zij zal het goedkeuren en daarmee wordt de wijziging definitief.

 

V: Ik weet mijn inloggegevens niet meer, wat nu?

A: In het hoofdmenu kunt u kiezen voor ‘mijn Spiegel’. Welke keuze in dat menu ook gemaakt wordt, u komt altijd bij een inlogscherm. Onder de inlogvelden, staat een link (Wachtwoord en/of gebruikersnaam vergete?) naar het aanvragen van uw gegevens. Als uw emailadres bekend is in ons systeem, krijgt u direct vanuit het systeem een e-mail uw inlognaam en een uitleg om een nieuw wachtwoord in te stellen.

 

V: Hoe gaat het nu met bardiensten, corvee en werkbeurten?

A: Leden die zijn geselecteerd om een bardienst uit te voeren, krijgen aan het begin van het seizoen via e-mail de oproep om in te schrijven voor een datum. Inschrijven gaat simpel door in het menu Vereniging te kiezen voor Bardiensten (of klik HIER).

Alle bardiensten worden hier weergegeven. U kunt u inschrijven voor een dienst of ruilen met anderen die ook willen ruilen.

Leden worden ook ingedeeld voor werkbeurten of corvee. Ook hiervoor ontvangt u een uitnodiging om in te schrijven. De werkbeurten worden als Activiteit weergegeven in het menu Vereniging - Activiteiten overzicht (of klik HIER)

Tot een bepaalde datum kunt u inschrijven of annuleren. Na die datum zal de Havencommissaris de indeling bevriezen en worden leden die zich nog niet hebben aangemeld worden ingedeeld. Iedereen krijgt een bevestiging van de aanmelding per e-mail.

 

V. Waar vind ik informatie van andere leden?

A: Onder het menu Mijn Spiegel staat het submenu Leden zoeken Leden (of klik HIER). Hier vindt u de ontactinformatie van andere leden.

 

V: Hoe kan ik een dienst ruilen?

A: Het is mogelijk om bardiensten met anderen te wisselen. U moet ingelogd zijn. Ga naar https://www.wsvdespiegel.nl/bardienst. Doe een verzoek om te wisselen door op de twee pijltjes achter jou naam te drukken. Jouw verzoek wordt dan opgeslagen in de 'bak' met andere verzoeken. Als er al andere verzoeken zijn, kun je direct wisselen. Zo niet, dan blijft jouw verzoek voor anderen beschikbaar.

Werkbeurten en andere taken kunnen worden gewisseld door zelf een vervanger te zoeken . Je kunt andere leden vinden in de Leden zoeken Leden pagina (je moet ingelogd zijn om deze te kunnen bekijken.

 

V: Wat als ik iets op de site zie dat niet klopt?

A.Hans Aldenkamp is de webmaster en de bestuursleden aan de inhoud van de site. We hebben goede ideeën, maar natuurlijk zien we ook dingen over het hoofd en maken we vergissingen. Mocht u iets zien in de site dat verbetering behoeft, met het dan alstublieft via het informatieformulier onder Contact - Algemeen (of klik HIER) in het hoofdmenu. Uw informatie komt dan bij de secretaris uit.