70-Jarig jubileum

1952 - 2022

In 1952 besloten Jan, Piet en Klaas een zeilvereniging op te richten. Een loods op een legakker diende als verenigingsgebouw, daarnaast konden de boten liggen.

De loods is inmiddels een schitterend clubgebouw, dat onlangs prachting is verbouwd: nieuwe sanitaire voorzieningen en extra opslag ruimte.

De ligplaatsen naast de loods hebben plaats gemaakt voor een mooie vereningshaven, met ruimte voor 120 boten. Niet alleen zeilen, maar ook (sloep) roeien en andere vormen van recreatieve watersport.

Na 70 jaar is de vereniging nog jong, actief en springlevend. Dit jaar wordt dat gevierd met een aantal leuke activiteiten. Vooral voor leden, maar ook inwoners uit Nederhorst den Berg.

Ik hoop dat je er van gaat genieten.

Maarten Gillissen

voorzitter jubileum commissie

70-jaar-5

20220709-floating-party

9 juli 2022

Floating Party

Midden in de zomer: een feestje op de plas. Met zoveel mogelijk boten van leden. En dat er interesse voor was bleek uit het aantal aanmeldingen: 34 boten en ruim 100 deelnemers.

Ankeren op de plas bleek een uitdaging, zeker midden op de plas met veel wind. Maarten Goos begeleidde de boten naar een luwe plek, vlak achter de haven. Hoewel er geen muziek gespeeld werd (geen ontheffing), was de sfeer fantastisch. Drankjes en hapjes, zwemmen met de opblaasspeeltjes. En het weer liet zich van een goede kant zien.

Is er een nieuwe traditie geboren... (feestje in de zomer op de plas)???

Foto impressie

Floating Party 2022-07-09

20220924-ibiza-beach-party

24 september 2022

Ibiza Beach Party

Cubhuis 't Boordlicht verandert in Beachhouse Ibiza. Zand op de vloer, palmbomen op het terras, cocktails en loungemuziek.

Vanaf 18:00 uur zijn de leden welkom, mits in zomers gekleed bent en een goed gemutst bent.

Eten van de BBQ en het buffet. En leuke spelletjes. Wat dacht je van Lachend Limbo Dansen of Hieper de Hoelahoep?

Zaterdag 24 september is voor één dag de zomer verlengd. Perfect voor het officiele jubileum feest.

20221126-pannenkoeken-bingo

26 november 2022

Pannenkoeken Bingo

Sinterklaas is net aangekomen in  Nederland. De herfst verandert langzaam in de winter. De haven is uitgestorven. Maar op zaterdag 26 november bruist het nog een keer in clubhuis 't Boordlicht. Het laatste evenement van het jubileumjaar is een lekker evenement.

Eerst smullen van zelfgebakken pannenkoeken en daarna een jubileum Bingo met leuke (en lekkere) prijzen.

Als je je hebt aangemeld, word je om 18:00 in het clubhuis verwacht. De kosten zijn € 7,50 per persoon en dat is inclusief 2 of 3 pannenkoeken, 2 drankjes en 5 bingokaarten. Aanmelden kan door middel van het aanmeldformulier hiernaast.