Kennismaking woensdagavondzeilen

18 en 25 augustus 2021

Wat gaan we doen

Nu de woensdagavondwedstrijden zijn afgerond, start een nieuw initiatief: twee kennismakingsavonden wedstrijdzeilen. Het is zowel bedoeld voor ervaren en onervaren wedstrijdzeilers die onderling hun krachten willen meten. Maar vooral voor watersporters die de ervaring willen meemaken: starten, een verplichte baan op de slimste en snelste manier afleggen en napraten. Met een eigen boot of met een boot (Laser, Valk of Topaz) van de vereniging.

Als je nog nooit een wedstrijd hebt gevaren, geven we je de basisbegrippen van het wedstrijdzeilen mee. Hoe lees je een banenkaart, waar moet je starten, hoe ga je om een boei heen. We zullen in ieder geval 1 rescue boot op het water hebben, om een oogje in het zeil te houden.

Er zal een woensdagavond sprintwedstrijd worden gevaren, waarbij ook 'ervaren' woensdagavond zeilers mee kunnen doen. Waarschijnlijk zal een aantal Javelins aan de start verschijnen.

Om 18:15 verzamelen en informatie over de wedstrijd en om 21:00 is alles weer opgeruimd en eindigt de avond op het terras van ’t Boordlicht

Aanmelden voor deze dagen is verplicht. Geef daarbij aan of je gebruik wilt maken van een verenigingsboot of met een eigen boot aan de start verschijnt. Gebruik het formulier hiernaast om aan te melden.

Het programma

18:15 verzamelen op de haven

18:20 keuze bepalen te varen baan en zo nodig wat uitleg over de baan.

18:20 optuigen en het water op.

18:50 starten lesvloot (zelf de tijd bijhouden!)

19:00 starten overige vloot

19:10 starten Javelins

20:30 richttijd weer terug naar de haven (lesvloot)

21:00 boten opgeruimd en terug op de vlonder/box/stelling