Nieuwjaars wens

Geplaatst op 31-12-2020

,

Terugblik op een somber jaar

We hebben een raar jaar achter de rug, al na 3 maanden kwam er een voortijdig einde aan ons verenigingsleven waar we naar uitkeken. Mensen met een eigen boot, konden nog de plas op, maar met name de roeiers kregen te maken met maatregelen waardoor ze niet meer konden sporten. In het najaar zijn door de roeicommissie twee roeitrainers aangeschaft voor de vereniging om een alternatief te bieden, maar met de huidige lockdown kunnen die ook weer niet gebruikt worden.

Ook de zeillessen moesten op de schop, de eerste maanden konden we helemaal niets, maar met wat aanpassing in het programma, hebben we met veel succes na de zomervakantie de lessen kunnen geven in de eenpersoonsboten Optimist en Laser.

De woensdagavond wedstrijden zijn er ook bij ingeschoten, uiteindelijk hebben we er nog 6 kunnen varen onder leiding van Linda. In de zomer hebben we nog twee evenementen kunnen ‘hosten’, de Sharpen en de O-jollen.

En dan de verenigingsactiviteiten zelf, de ALV hebben we pas in het najaar kunnen houden, werkbeurten zijn beperkt uitgevoerd en bar en corveediensten gingen niet door door de sluiting van het clubhuis. Op de achtergrond werd digitaal vergaderd over de verbouwing, het vergunningstraject is gelopen en nu wordt er met een aannemer besproken hoe we de verbouwing kunnen realiseren.

Rug rechten en weer doorgaan!

Maar goed, 2020 is geschiedenis, we beginnen hoopvol aan 2021! Een jaar waarin we een vaccin krijgen dat in ieder geval de meest kwetsbaren en de mensen die ons zorgstelsel overeind houden als eerste gevaccineerd worden.

Wat dat betekent voor ons verenigingsleven, is nog onduidelijk. We zijn wel aan het plannen, maar er is nog zoveel onduidelijk, dat we nog geen agenda kunnen maken. Heel veel energie krijgen we daar niet van.

Toch zijn er ook weer mooie dingen waar we naar uit kunnen kijken. De verbouwing is natuurlijk een geweldige happening om die gezamenlijk uit te voeren, nu zullen we wellicht meer door de aannemer moeten laten uitvoeren. Maar van het gebruik kunnen we in ieder geval nog vele jaren plezier hebben.

Zodra de situatie en de maatregelen het weer toelaten gaan we onze nieuwe Gig feestelijk dopen en van een naam voorzien en vorig jaar hebben we 5 tweedehands Topaz bootjes aangeschaft. Die moeten we nog opknappen, maar daarna zullen we er les in geven. Voor de cursisten is er de rest van het seizoen de mogelijkheid om de bootjes te gebruiken. Andere leden kunnen ze voor een dagdeel huren, zoals ook de valk door de leden gehuurd kan worden.

De lessen plannen we weer vanaf mei, met een uitwijk naar het najaar. De woensdagavond wedstrijden staan ook gewoon gepland vanaf mei.

Het zal dus even herpakken worden, we hebben nieuwe energie nodig om 2021 tot een succes te maken. Maar dat gaan we ook doen, er zijn nog voldoende leuke uitdagingen en activiteiten om naar uitte kijken. Daarbij staan er ook nog twee vacatures open, die van voorzitter en die van secretaris. We hopen dat daar ook aanmeldingen voor komen, die weer nieuwe energie en nieuwe frisse ideeën meebrengen.

Namens het bestuur,

Gelukkig Nieuwjaar!