woensdagavondzeilen

Contact:

De organisatie is in handen van de woensdagavondcommissie

Nel Weeren

Linda Dijs

De laatste wedstrijden

De laatste wedstrijden van het seizoen kennen een andere startprocedure.

Woensdagavond 14 augustus is de laatste avond dat er gestart wordt met de bekende startlijst. Arjan van Wessem (met de FF) zal op 14 en 21 augustus het startschip zijn. Voor het start comité is het zeker fijn om je vooraf even aan te melden bij het startschip.

Op 21 en 28 augustus wordt er gezamenlijk gestart in start groepen.

In deze laatste startlijst vind je ook voor deze 2 woensdagavonden de startgroepen. Klik op de tabbladen onderin het bestand.

• Groep 1 start om 19.00 uur
  • Groep 2 start om 19.10 uur

Dus volgende week ontvang je van mij geen mail met de startlijst! Zie hiervoor de bijlage van deze mail.

De uitslagen van de laatste weken van het woensdagavondzeilen  worden bekend gemaakt tijdens de prijsuitreiking op woensdag 4 september a.s.

Linda Dijs

Foto's

Arjen heeft tijdens de wedstrijd van 14 augustus 2019 een mooie serie foto's gemaakt.

De foto's staan bij de andere foto albums.

FOTO's

Woensdagavond zeilen

Op woensdag 1 mei 2019 starten wij met het woensdagavondzeilen!

Een jubileum jaar! Het 25e zeilseizoen.

Vanaf begin mei tot en met eind augustus wordt er elke woensdagavond een wedstrijd gevaren. Alle typen zeilboten kunnen mee doen, er wordt gevaren op basis van handicap. De start is vanaf 19.00 uur. Per boot wordt de starttijd bepaald, afhankelijk van de handicap en het resultaat in eerder wedstrijden.

Deelname staat open voor leden en niet-leden. Inschrijven kan op 1 mei bij WSV de Spiegel na afloop van het zeilen. De inschrijfkosten bedragen € 10,-. Je krijgt een geplastificeerde banenkaart uitgereikt. De banenkaart is niet gewijzigd ten opzichte van het seizoen 2017-2018.

Het belooft een sportief gezellig en spannend  zeilseizoen te worden. Met veel boten, enthousiaste zeilers en gezellige avonden. Jullie zijn van harte welkom.

Banenkaart:

banankaartKlik op de afbeelding om de banenkaart als PDF te openen

Wedstrijd verslagen

Woensdag 14 augustus (door Arjan)

Deze keer is mij de eer toebedeeld om startschip te mogen zijn. Nu worden er iedere keer leuke stukjes door de zeilers geschreven en ook door Linda zelf maar deze keer ga ik jullie eens uitleggen wat het betekend om startschip te zijn voor de woensdag avond.

Allereerst heb ik een checklist mee gekregen met duidelijke opdrachten wat ik wel en niet moet doen.

Regel 1- Tante Nel is de baas
Regel 2-Tante Nel blijft de baas
Regel 3- het mag Tante Nel aan niets ontbreken

Het is dan ook duidelijk hoe de rolverdeling aan boord zal en moet zijn.  Nu heb ik van kinds af aan een autoriteitsprobleempje dus kon het wel eens een spannende avond worden.

Exact om 18.00 komt Tante Nel met een tas vol gegevens en een opgepoetste toeter. Ik krijg opdracht te vertrekken naar de vaste startlocatie.Eenmaal aangekomen ontdekken we dat mijn boot ietsje dieper steekt dan het Waarschip van Linda. Daar komt nog bij dat de wind Zuid is waardoor mijn boot zich vanzelf steeds dieper zou ingraven. Een anker was dan ook de oplossing. Inmiddels was alles in gereedheid voor de start.

De standaard rolverdeling is dat Linda aangeeft wie er allemaal is en met de klok in de hand de startsignalen geeft. Nu ben ik Linda niet, sterker nog ik ben een man waarvan je toch weet dat die geen twee dingen tegelijk kunnen doen. Dus een kleine aanpassing, ik doe alleen de toeter. Klinkt simpel maar zelfs daarvan maakte ik een zooitje want de toeter was schor zodat Rob vanaf de Yngling met zijn toeter bijsprong.

Met uitzondering van 1 boot (ik zeg niet welke want het was mijn schuld) is iedereen redelijk op tijd gestart en kon ik even bijkomen van al dat getoeter. “Thee tijd”

Mijn goede daad van die avond werd het in de weg liggen op de plas en bij boeien, alles om een paar leuke foto’s te maken die binnenkort op de website te zien zullen zijn. Het werden er uiteindelijk zoveel dat mijn toestel het begon te begeven en ik moest roepen dat het rolletje vol was. Nu dat het team Tante Nel en Arjan is in geslingerd zullen wij volgende week opnieuw onze best doen. Lastig is dat ik eindelijk onder de knie heb hoe het moet en dan gaan we in twee groepen starten. Oh oh als dat maar goed gaat. Gelukkig is Tante Nel erbij.

Tot volgende week.

Woensdag 7 augustus (door Hans)

Het einde van het woensdagavondzeilseizoen komt in zicht. Wij, Team Avanti, staan er goed voor. En als we de laatste wedstrijden een redelijk resultaat varen, maken wij eindelijk kans de beker te winnen. Maar bij de start gaat het al verkeerd: Linda roept dat we te vroeg over de lijn zijn gegaan. Keren en opnieuw starten. Dan snel de spinaker omhoog en op naar boei 3. Bij boei 3 de spinaker weer omlaag. De afgelopen wedstrijden ging dat perfect. Maar nu niet. Bovenin zitten de lijnen vast. De genua rolt niet meer uit en de spinaker gaat niet meer omlaag!

Pfff, wat een pech, net nu er zo’n mooi wind staat. Grootzeil omlaag, motor aan en terug naar de haven. Wij hebben gelukkig Renée aan boord, licht en lenig, en zij durft wel de mast omhoog gehesen te worden. Eenmaal boven lukt het haar om de lijnen te ontwarren.

img-9584Het is nog vroeg, dus nog even de plas op. We zien dat Frederik het goed doet. Hij wordt uiteindelijk eerste en zijn doel voor dit seizoen is ruim gehaald (2 keer eerste worden). In het clubhuis wordt de avond geëvalueerd en wordt er vooruitgekeken. En langzaam aan wordt het ons duidelijk dat pech van vanavond wel eens grote pech kan zijn. De laatste twee wedstrijden varen we op handicap en dat is niet in ons voordeel. Het wordt dus nog heel spannend. En tegelijkertijd realiseren wij ons dat het eigenlijk nergens om gaat. Immers de wereldvrede komt niet in gevaar als wij niet winnen Als we nog maar een paar mooie avonden krijgen En een beetje geluk.

Baan : 4

Roald Strackx

Lesboot Spiegel

10 juli (door Linda)

Ondanks de regen was het prachtig zeilweer. De wind was zuid, dus werd er baan 5 gevaren. Voor de windrichting was dit een perfecte baan met mooie kruisrakken en voorde windse rakken.Er bleef een lekker lopend windje staan, ongeveer 2 beaufort. De opkomst was wel matig. De eerste start was om 19.01 met Brend. Echter Brend haakte vanwege de waterplanten bij boei 2 af.

Daarna waren er nog maar tien boten die hard gestreden hebben voor elke meter op het water. Maarten, als laatste gestart kwam als eerste over de finish. Charlotte eindigde als tweede en Mark werd derde. Wim voer single handed. Ondanks dat werd hij toch laatste. Op basis van het aantal boten is de regel om voor de uitslag geen strafminuten op te leggen. Hiermee wordt beloond als je komt zeilen!

Wij zijn alweer ruim over de helft van het zeilseizoen. Afgelopen woensdag was alweer de 10e woensdagavond. Nog 7 te gaan.

Baan: 5

Start  19:01 uur

Finish  20:58 uur

3 juli (door Frederik)

Na de prachtige avond, ik heb het over 26 juni, had niemand verwacht dat we in superlatieven konden praten. Ik heb het over de afgelopen wedstrijd, 3 juli jl. Een geweldige avond, perfect weer, goede wind. Zo’n avond waarop geschiedenis wordt geschreven. Laat mij een korte samenvatting geven wat er zoal gebeurde.
De Aquamaniak was dit seizoen op tijd bij de start streep. Een unicum, aangezien de keren daarvoor de boot het ruime sop koos en zich lastig de wedstrijd in deed sturen. Daar hebben de andere boten van geprofiteerd. De schipper vond dat dit lang genoeg had geduurd en bedeesd maar ook met harde hand werd de Aquamaniak richting de start streep geredigeerd. Met succes, het was een perfecte
start, zo zien we dat zelden bij ons op de plas.
Aan boord, behalve de Schipper natuurlijk, was zijn neef, Wouter Tersteeg. Een oude bekende voor onze vereniging, Wouter was in het verleden actief als zeilles instructeur. De Schipper en Tersteeg zijn familie, zij leerden het zeilen van hun grootvader die een huis had aan de Vinkeveense plas. Daar werden de twee klaargestoomd voor een veel belovende zeil carrière. Uiteindelijk zijn  de twee ieder hun eigen weg opgegaan, maar nu eindelijk kwamen zij elkaar weer tegen aan boord van de Aquamaniak. Een bijzonder moment dus.
Laat mij iets over de wedstrijd vertellen. Het was een gelopen race, iedereen in het veld wist dat eigenlijk. Er werd geen enkele poging ondernomen om de Aquamaniak te passeren. Vanaf het eerste moment, tot op het einde, lag de Aquamaniak op de eerste positie, het gat met nummer twee, 10 minuten, zegt eigenlijk alles. De wind was een 3 en kwam vanuit de vecht kant de plas op, met een krimp vanuit de kop van het dorp, af en toe iets ruimend. Wie de plas goed kent weet wat ik bedoel. Het werd een baan 2, een verstandige keuze van de wedstrijdleiding.
Helaas kan ik weinig over de andere deelnemers iets zeggen. Veelal lieten wij ze links liggen of kwamen wij ze eenvoudig weg niet eens tegen. De Schipper en Tersteeg hadden vooral aandacht voor elkaar, de besognes in de familie werden doorgenomen, afspraken werden gemaakt voor de volgende race en verder lag de aandacht slechts op de baan, de boeien, de wind en hoe de zeilen stonden. Het was een foutloze race, althans voorzover het de Aquamaniak aangaat. De rest van het veld had haar eigen problemen, voor dit verslag hoogst onbelangrijk.
Terug in de haven werd de Aquamaniak nog even in de boenwas gezet, deden Tersteeg en de Schipper nog een werkbeurtje met een bardienstje er achterna, totdat de rest van het veld binnen
kwam. De felicitaties werden in ontvangst genomen, de bemanning van de Bonsjoerd (als tweede geëindigd) werd aan tafel uitgenodigd om nog wat tips en tricks mee te geven voor de volgende
wedstrijd. Soms werd smalend nog even onder de neus gewreven dat er drie minuten erbij zou komen, wij vonden dat hoogst onbelangrijk, we kwamen namelijk toch al te laat. En wat is drie
minuten op 10 minuten voorsprong? Dat zijn nog drie overwinningen in het vooruitschiet.
Wij kijken naar de volgende wedstrijd uit, voor ons is dat op 7 augustus. De komende maanden zijn de Schipper en zijn neef op hoogte stage, even bijtanken om daarna weer u tegen te komen.
Tot die tijd wensen wij jullie allemaal heerlijke momenten op de plas.

Finish:20:00 uur

Rob Beemster / Klaas Eikelboom

26 juni 2019 (door Hugo Jan - Spanker 883)

Na een in het water en onweer gevallen avond op 19 juni was het afgelopen woensdag een fantastische zeilavond, met behoorlijke wind. Voor de verandering had ik deze keer dan ook bemanning mee wat geen overbodige luxe was. Ook Frans kon alle handjes wel gebruiken zo begrepen we achteraf. Tijdens het spinnakeren kwam in een vlaag de schoot niet uit de klem met een spectaculair schouwspel tot gevolg.

Met zoveel wind zou je een voordeel voor de snel planerende boten verwachten, waar de spanker ook zeker bij hoort verwachten, maar de top 5 laat een mooi gemengd lijstje zien. Met deze wind was het lekker actief zeilen. Sneller dan normaal liepen we op de boten voor ons in, en de O-jollen kwamen maar niet dichterbij. Een goed teken. Bij de laatste echte onderboei lagen we al naast de valken op plek 2 en 3, maar toen waren Wim en Maarten in de Vindo nog behoorlijk ver weg. In het laatste kruisrak naar de finish konden we echter profiteren van de winddraaiingen waardoor we net voor ze finishten. Op plek 3 kwam Mark met zijn Laser.

Onderweg hebben we nog Strava aangezet, wat een mooie samenvatting laat zien achteraf:

route26-6

Hopelijk volgende week weer zo'n mooie zeilavond!

Baan : 1

Finish: 20:35 uur

Javelin 554

Gast Javelin

Gast Javelin

19 juni (door Linda)

Vanwege het snel opkomende slechte weer is de wedstrijd kort na de start afgeblazen.

12 juni (door Matthijs en Lena)

Het was alweer een prachtige zeilavond, we hebben met zijn allen veel geluk  met het weer dit jaar. Bij de start aangekomen hoorden we dat we vanavond baan 5 gingen varen.
Wij mogen 2 minuten later starten omdat wij vorige week 2e  zijn geworden achter Marcel met zijn Laser. Eindelijk krijgen we dit jaar wat gang in onze Yngling, waarbij het schoonmaken van de onderkant enkele weken geleden ook niet voor niets is geweest. Er zijn weer 20 boten aanwezig, het lijkt een hele constante groep elke week weer. Bij Frans op de Avanti zien we een nieuw bemanningslid, ze zeilen zeer verdienstelijk alweer een derde plaats net als vorige week. Frans heeft er wel de blaren van op zijn handen staan en zoals hij zegt het zweet op zijn rug. Op de tweede plaats eindigt  Hugo Jan met zijn Spanker. Prachtig om te zien hoe hij alles alleen in de boot doet, sturen, spinakeren en ook nog in de trapeze staan. Zelf varen we opeens helemaal vooraan deze week wat ons een 1e plaats oplevert en nog 3 minuten extra.  Het zal nu waarschijnlijk wel weer even duren voordat we weer zo’n resultaat behalen, nu is het aan de anderen om weer wat minuten te verzamelen. Volgende week zijn wij helaas verhinderd, misschien dat onze boot wel mee doet met een andere bemanning Arjan leent namelijk zijn Javelin uit aan wat enthousiaste J-80 zeilers en heeft gevraagd of hij de Yngling mag gebruiken. Heel veel plezier allemaal en tot op 26 juni dan zijn wij er zelf ook weer bij.

Baan : 5

Charles van Swieten

Centour Blauw "zeilsmurf"

Sjoerd Oskam

Verslag 5 juni (door Linda)

Afgelopen woensdag waren er 20 deelnemers aan de start. De wind was meer dan voorspeld. De voorspelling was ongeveer 1 Beaufort.  Met ongeveer 2,5 beaufort wind was het dus een aardige zeilavond. De wind was Nood West dus we voeren baan 2. De start is voor sommige deelnemers nog steeds lastig om te halen. Maar als je wint hoef je de volgende wedstrijd echt niet 4 minuten later te starten…

De winnaar van deze woensdagavond was verrassend en blij. Marcel de Brauwer met zijn laser gleed als eerste over de finish. Waar kleine bootjes goed in kunnen zijn.
Ook zien wij steeds meer boten spinakeren. Zoals Sjoerd, Brend, Dennis, Matthijs, Jenne, Klaas en Rob, Hugo Jan, Hans en Harm, Hans en Nathalie, Arjan en Lera en Maarten. Een mooi gezicht. Zeker  ook effectief voor de wedstrijd.
Ik ontving een mooie overzichtsfoto (van afgelopen woensdag) gemaakt via een drone. Maarten bedankt!!!

drone-speigelplas

Start:18:48 uur

Finish20:45 uur

Ojol O 509

Bram Hofstede

Centour Blauw "zoutsmurf"

29 mei (door Dennis)

Ik mag deze week het verslag doen van de wedstrijd van woensdag 29 mei. Ik Dennis Scholtz vaar met de Belize samen met Remco vlug. Ton vaart ook regelmatig mee. En houdt een oogje in het zeil. Op het moment wordt de oude kwartonner meer gebruikt als woonhuis. Omdat de badkamer keuken en wc verbouwd wordt. En is het gelukkig comfortabel in de kajuit. Vandaag had ik mijn Genua opgehaald bij de zeilmaker, deze was gescheurd bij de zaling. De wind was weer matig. Toch maar even de Genua erop gezet deze is iets groter. Nu maar hopen dat mijn drijfhuis nog een beetje zeilen wil. Eerst eten wij nog even wat in de jachthaven. Iedereen is al druk met omkleden en optuigen. Remco is mooi op tijd. Het is nog wel eens lastig om uit het werk op tijd uit te varen. Erik die kon niet mee in verband met het werk.  Ik wilde de motor al starten. Toen zie ik Nel voorbij komen vraag aan Ton “ga je nog mee”? Op het nippertje snel alles optuigen en weg.  Ik probeer deze keer de discussies te ontwijken en mij te richten op de wedstrijd en de start. Af en toe hoor ik dingen voorbij komen, orders van de kaptein!! Wat vinden mensen hier eigenlijk leuk aan? Gelukkig zijn we net voorbij de kerk. Ik moet bekennen dat ik ook steeds duidelijker ben. Snel de Genua aanhalen en opschieten. De start was redelijk maar toch met wat commentaar van het startschip. Ik dacht nog: “Linda is schor, maar nee het is Hans die op het startschip staat”. Mooi dit scheelt weer een Javelin. We moeten gang maken. We varen baan 5.

Ik vind dat boei 6 altijd raar op de kaart aangegeven is. Goed je hoeft Ton niet uit te leggen waar de boei ligt, hij heeft ze er zelf ingelegd. Je kaart is oud. Ok is dat het. Terug op de spinnaker. Tot nu toe is er net genoeg wind om de boot op gang te houden. Remco wordt steeds handiger met de spinnaker. Dat gaat lekker. Terug naar boei 5,  vanaf boei 2 ik kies er voor om wat meer van het eiland / hondenstrandje  weg te blijven. En goed op te letten, ik kijk naar de rimpels op het water. Ik probeer iedere vlaag mee moeten pakken. Dit pakt goed uit. We hebben iedere woensdagavond een beetje een wedstrijd met Brend en zijn nieuwe boot de E-boat.  Bij het ronden geef ik hem nog wat ruimte. We gaan soms redelijk gelijk op. Brend waar is je spinnaker?  Wij lopen lekker uit en na een tijdje valt me op dat we een vrij uitzicht hebben. Ik zeg  niets, de wedstrijd is pas begonnen. Prachtig gezicht al die spinnakers achter je. Het was even lastig om weg te komen uit de luwte bij boei 5. Dan lijkt iedereen in te lopen. Na wat rustgevende momenten en een koud biertje begint de spinnaker iets vorm te krijgen. En weg is de wind, de wedstrijd wordt ingekort. En nu zie ik dat het bijna onmogelijk is om nog ingehaald te worden. En de stres van het op tijd starten is weer met 3 minuten verminderd. Fijn dat al onze in de knoop geraakte lijnen en inspanning  nu beloond wordt met een eerste plaats.  Dit is waar we het voor doen. Altijd leuk om nog even te kijken wie er in de kopgroep finishen. Natuurlijk drinken we hier nog een biertje op. Verassende uitslagen deze start van het seizoen.

Baan 5

Finish20:50 uur

22 mei (door Linda)

Bij de start stond er een lekker windje 3 beaufort. Na wat peilingen bij boei 1 hadden wij gekozen voor baan 2. Noord West. Het was aangenaam met een zonnetje. Er waren 21 boten aan de start. Ondanks een aantal afmeldingen van trouwe deelnemers.....
Peter Lodewijkx met een Ocean 18 deed voor het eerst mee. Hij moet de banenkaart nog even goed bestuderen, want hij wist niet waar alle boeien lagen. Ondanks dat werd Peter toch 2e. Een lekker begin.

Nadat iedereen voor de 1e keer om boei 1 was gevaren, viel de wind weg. Het finish schip kreeg een tip van een deelnemer om de wedstrijd in te korten. Snel hebben wij het finish schip verplaatst naar boei 4 en de baan werd ingekort. Voor het eerst dit seizoen. Voor de laatste deelnemers was wind echt op. Zij moesten terug naar de haven dobberen…

Een tipje voor Sjoerd met de valk: Een spinakerboom is ervoor om te gebruiken tijdens spinakeren!
De winnaar van vorige week had pech. De genua was om de voorstag heen geslagen en zijn motor deed het ook niet meer. Hierdoor kon hij de wedstrijd niet uitvaren.  Hopelijk gaat het volgende week beter. Berry met het Waarschip  7.25 “Blue Berry” heeft gewonnen. In het clubhuis hebben ook de laatste deelnemers zich ingeschreven. Daarna werd er nog  genoten van een drankje. Een mooie zeilavond

Start:18:45

Finish20:20

Ocean 18

Peter Lodewijkxk

Jelle van Mossel

dnf

15 mei 2019 (door Wim Dujardin)

Deze woensdag begon zoals de meeste beginnen met druk ‘app-verkeer’ over de wind, het bier, haal ik het wel of niet, hoe laat starten we ook alweer, kortom het wekelijkse werk. Maarten is deze week wat aan de late kant en komt met zijn boot aanmeren bij de haven, om direct aan boord van de Finess te stappen.

e starten precies op tijd, wat een timing, ondanks alle andere bijzaken, die ook belangrijk blijken te zijn. Op weg met baan 1. Dat schreeuwt “Linda” ons nog mooi toe, wat een service vanuit de organisatie, top!

We varen dit seizoen met de Finess, een Vindô 30, een Zweedse ranke slanke boot uit 1974. Deze winter is deze mijn eigendom geworden na een eerlijke ruilactie voor mijn gerestaureerde Helderse Vlet met Albin motor uit 1952. Deze Vlet ligt nu te bewonderen in de Amsterdamse houthaven, en de Finess bevaart nu de Spiegelplas en omgeving. Voorheen hadden wij als “zeilteam" de beschikking over de Beloega, maar die ligt nog in een soort van wintertoestand bij Maarten aan de lijn.

Afijn, wij onderweg, lekker windje, beetje vlagerig, af en toe wat veranderlijk, maar niks nieuws voor de Spiegelplas. Bij ons eerste voordewindse rak duurt het even alvorens de spinaker staat, maar als ie staat maken we een lekker vaartje. Na enkele boeien zien we dat er geen boten meer voor ons liggen, hmm, dat zien we niet zo vaak, dus wat zou er aan de hand zijn.

Enkele boeien later realiseren we ons al dat de finish nadert en als wij boei 7 ronden, zien we onze achterligger net boei 8 ronden, wat een luxe. We besluiten bij het ronden van de boei, de Genua maar eens flink langs de verstaging te halen en het een en ander overleeft dat niet, hmmm, dat wordt reparatie werk voor de zeilenman. Nog een extra rondje en dan komen we toch weer op gang. Onze achterligger, Sjoerd en zijn bemanning, komt naderbij, maar zodra we vaart hebben, kunnen we deze race mooi uitvaren en komen we als eerste over de finish. En dat voelt best goed…

We varen terug naar ons stekkie bij Piet, de Vindö staat op de wachtlijst voor een plekkie op de haven van WSV De Spiegel, maar het plekje bij Piet is voor nu prima. We drinken er een biertje op ( we hadden tijdens de race er maar 1 op, Remco is hier nog van aan het bijkomen), we kletsen nog wat na en daarna doen we nog een biertje bij de club.

Rond 23:00 lopen we voldaan naar huis, tot de volgende week.

Yngling

Frienship 22 "Sela"

Esther ter Borg

8 mei 2019 (door Jenne)

Ondanks het voetbal en de slechte weersverwachting toch nog 17 boten aan de start 1 uur voor de start regende het nog pijpenstelen maar om 19.00 uur scheen het zonnetje volop en de regenpakken konden bij ons weer de kast in. Er stond een redelijke  zuidwesten wind dus wij zeilden baan 4.

Ik had er alle vertrouwen in om ons goede resultaat, een 6e plek van de eerste wedstrijd te evenaren. Maar dat lukte helaas niet,  wel lekker gevaren en een verrassende uitslag Rob en Klaas.  1e in de Yngling en verleden week bleven wij hun ruim voor. Goed gedaan heren.  En Jacob weer 2e.   Aan de leeftijd ligt het dus niet. Volgende week nieuwe ronde nieuwe kansen!

P.S. wij hebben de eerste zwemmers van het zeilseizoen reeds gespot. Onderweg naar boei 7 maakte Mr. Dribble een bijzondere manoeuvre met natte en koude gevolgen. Fanatiek als zij waren gingen zij toch door met de strijd en konden zij de wedstrijd uitvaren.

Baan: 4

Start: 18:53 uur

Finish: 21:10 uur

Peter van Mossel

1 mei 2019 (door Linda)

Enthousiast zijn we na een lange winter weer begonnen met het woensdagavondzeilen. Met 19 boten aan de start, een mooi begin van het nieuwe zeilseizoen 2019. Tijdens de start stond er een klein lopend windje (2 beaufort). Het was wel fris. Eigenlijk koud voor de tijd van het jaar.

Gelukkig lagen alle boeien er weer in. Met dank aan Ton. Brend Vlaanderen heeft een nieuwe boot gekocht en vaart nu met een E-boat 22. Ook Wim Dujardin heeft een nieuwe boot gekocht. Hij vaart samen met Remco en Maarten in de Vindo 30.
Ondanks de voorspellingen bleef het windje staan en kon de hele baan worden gezeild. Helaas was de wind wel wat gedraaid, waardoor enkele rakken geen kruisrak meer waren.  Bij de finish was het spannend. Alle boten zaten in het laatste rak toen er door de 1e boot gefinisht werd. Het was dus een spannend laatste rak.  Rond 21.00 uur was iedereen gefinisht. Na afloop hebben alle deelnemers zich ook ingeschreven.  Fijn dat het weer geregeld is.

Conclusie:  een frisse start met een klein lopend windj